Minden, amit az IKEA bútoriparágáról tudnod kell!

//

Te is gyakran töltöd az idődet IKEA-s újdonságok után kutatva? Vagy csak most ismerkedsz a márkanév alatt futó bútorokkal? Bárhogy is legyen: tudj meg minél többet a svéd bútoróriás termékeiről, hogy egészen más szemmel nézhess kedvenc darabjaidra.

Az IKEA a világ egyik legelismertebb bútormárkája. Olyan megfizethető lakberendezési megoldásokat kínál, melyek minden jövedelmi szinttel és vásárlói ízléssel összehangolhatóak. A hihetetlen népszerűségük ellenére az IKEA bútorok mégsem keltenek ,,tucat” benyomást. Az egyszerűség, a funkcionális, a letisztult színhasználat és a természetes anyagok keveredése időtlen eleganciát képvisel.

A márkanév mögött rejlő történet

Az IKEA is – mint megannyi multinacionális vállalat – kicsiben kezdte. 1943-ban a 17 éves Ingvar Kamprad egy apró csomagküldő vállalkozást indított el a svédországi Älmhut városában, és olyan egyszerű termékeket árult, mint tollak, pénztárcák és képkeretek. Kamprad úgy találta, hogy nehéz eljuttatni cikkeket a nagyobb városokba, ezért 1951-ben létrehozta a vállalkozás első csomagküldő katalógusát.

Időközben megfogalmazódott benne a felvetés, hogy alacsony áron forgalmazzon bútorokat. A gyakorlatban viszont újabb nehézséggel szembesült, mivel a fogyasztók bizalmatlanok voltak a túl alacsony árak láttán, és aggódtak, hogy azok silány termékminőségre utalnak.

De Kamprad nem adta fel. Megnyitotta az első IKEA bemutatótermet, hogy az emberek a saját szemükkel győződhessenek meg a bútorok színvonaláról.

Honnan származik a lapraszerelt bútor ötlete?

Az üzletnek híre ment, az emberek elégedettek voltak a megvásárolt termékekkel. Szívesen rendeltek a katalógusokból, akár az ország távolabbi pontjairól is. Azonban a bútorok postai úton történő forgalmazása nehéz feladatnak bizonyult, és tetemes anyagi terhet vont maga urán.

1956-ban született meg a forradalmi ötlet, hogy Kamprad és csapata leszereljék egy megrendelt asztal lábait a könnyebb szállítás érdekében. Innen már egyenes út vezetett a lázas ötletelésekig, hogy miként lehetne házilag összeszerelhetővé tenni minden egyes bútort, valamint felvetődött a lapraszerelt csomagolás gondolata is.

Tények az IKEA-ról

Egy IKEA bútor összeszerelés egyaránt lehet izgalmas barkácsprojekt és bosszantó probléma. Bár az utasítások minden lépésre kiterjednek, a piktogramos ábrázolás gyakran megnehezíti a folyamatot. Nem mindenki tanul vizuális módon, illetve ha nem ismeri az építkezést, a különböző típusú csavarokat és elemeket nehéz lehet megkülönböztetni.

A bútorok és kiegészítők alapvetően is kedvező ára még tovább csökkenthető. A legtöbb IKEA üzletben található egy külön rész, ahol akciós áron lehet beszerezni olyan termékeket, amelyek különböző mértékű sérüléseket szenvedtek, de még teljes mértékben használhatóak.

Az IKEA nagy figyelmet fordít a fenntarthatóságra és azon fáradozik, hogy termékeit egyre inkább összehangolja a környezetvédelmi szempontokkal. A márka például végleg száműzte a PVC-t termékeiből, és csökkentette a lakkokban és ragasztókban található formaldehidet. Az IKEA folyamatosan új és fenntartható anyagok után kutat, és mindent megtesz annak érdekében, hogy ezek arányát egyre növelje a termékeiben.

Egy IKEA üzletet nehéz nem észrevenni jellegzetes kék és sárga színe, valamint impozáns mérete miatt. Éljünk bárhol, mindenhol ugyanazt a vásárlási élményt kapjuk, mivel a cég tudatosan igyekszik biztosítani ezt az egységességet. Egyetlen jól bevált vásárlási stratégia ugyanolyan minőségben kivitelezhető minden IKEA üzletben.

Szólj hozzá!


Nézd meg, hogyan értékelték az ügyfeleink a szolgáltatást: