Miért olyan sikeres az IKEA világszerte?

//

Mondhatnánk, hogy hideg szívre vall, ha valaki nem szereti az IKEA-t. A svéd bútor-óriás nemzetközi szinteken is hatalmas sikereket könyvelhet el magának, csaknem minden otthonban fellelhető a skandináv lakberendezés egyik praktikus vagy hangulatos eleme.

De minek köszönhető az átütő siker? Mi az oka annak, hogy az emberek élményként tekintenek egy lapraszerelt bútor megvásárlására?

Az alábbiakban egy kicsit jobban megismerheted a cég üzleti filozófiáját és működési stílusát, illetve azt, hogy miért rajonganak a bútoróriás termékeiért szerte a világon.

Az IKEA és a globális gondolkodásmód

Kijelenthetjük, hogy valamennyire mindenki kedveli az IKEA-t. Ilyenkor felmerül bennünk, hogy kell lennie valami plusznak, ami ekkora sikert képes generálni.

A cég alapvető üzleti modellje, hogy minőségi, funkcionális és esztétikus bútorokat gyárt alacsony költségvetéssel. Alacsony ár – magas minőség. Ütős stratégia, de ez valóban elég az embereknek, hogy ekkora elköteleződést mutassanak az IKEA irányába?

1. Értékteremtés

A siker egyik kulcsa, hogy az IKEA értékteremtő attitűdje kéz a kézben jár a bútoreladással. A vállalat törődik az emberekkel; a dolgozókkal és a vásárlókkal egyaránt. A cég innovatív kezdeményezéseket hoz létre, aktívan részt vesz a fenntarthatóságért vívott küzdelemben. A vállalat a toleráns, változásokra nyitott, pénzügyileg, társadalmilag és technológiailag is tudatos generációt igyekszik megszólítani szerte a világon.

2. Kapcsolat a termékkel

Az IKEA bútorok egyszerű tervezésűek, és bárki összeállíthatja őket. Azonban már te is megtapasztalhattad, hogy egy IKEA bútor összeszerelés gyakran keményen megdolgoztatja az embert. Eszedbe jutott valaha, hogy ez talán nem véletlen? A tanulmányok szerint jobban kötődünk azokhoz a tárgyakhoz, melyekbe kreatív energiát fektettünk.

3. Hatékony marketing

Idézd fel, milyen érzés ott sétálni a gondosan felépített, részletgazdag bemutatótermek falai között. Izgalmas, ugye? Az IKEA-ban a vásárlók természetes környezetben láthatják a bútorokat, de közben új dolgokat is felfedeznek. A jól ismert érzés és a váratlan inspiráció eme keveréke pozitív dolgokat indít el az emberi agyban.

4. Következetesség és alkalmazkodó készség

Az IKEA határozottan kiáll az emberi értékekért, de közben igazodik az adott kulturális környezethez. Ezért is képes minden ország beépíteni a saját kultúrájába mindazt, amit a cég a bútorgyártáson túl képvisel. Míg például a nyugati világ kedveli a barkácsolást, Indiában ez kevésbé jellemző, így a cégóriás bevezette a helyszíni összeszerelést. Emellett az IKEA terméktervei is országsemlegesek. A minimalista, leegyszerűsített dizájn tényleg mindenhol működik.

5. Megújult stratégia és fordított kivitelezés

Az IKEA tervezési és gyártási megközelítése teljesen ellentétben áll a megszokott üzleti normákkal. A svéd gyártó nem a tervezés – legyártás – árazás menetét alkalmazza. A vállalat először megállapítja az árat, majd ehhez mérten építi fel a terméket. Azért, hogy mindez működjön, rengeteg energiát fektet innovatív kutatásokba és fejlesztésekbe.

6. A zseniális húsgombóc

Tudtad, hogy az IKEA több mint 1 millió húsgombócot ad el világszerte? Az ötlet, hogy egy kávézót és éttermet hozzanak létre az üzleten belül, akkor támadt az alapítóban, amikor kezdetben rájött, hogy a távolról érkező vásárlók éhesek lesznek a bútorok felfedezésével eltöltött idő alatt. Azt akarta, hogy érezzék, törődnek velük. Ráadásul éhesen mindenki türelmetlen, ez pedig végeredményben az üzletnek sem kedvez.

Szólj hozzá!


Nézd meg, hogyan értékelték az ügyfeleink a szolgáltatást: