Így használja fel az IKEA az innovatív dizájnt a hétköznapi fogyasztók otthonának átalakítására!

//

A világon ma már több mint 440 helyen szerezheted be kedvenc IKEA-bútoraidat. Az óriásvállalat népszerűsége nem véletlen: koproduktív módon és megfizethető áron alakíthatsz ki dizájnos belső enteriőrt az otthonodban anélkül, hogy bármit is túl kellene bonyolítanod.

Okos és funkcionális megoldások, világos és elegáns alapszínek, szellős és rendezett terek – a skandináv lakberendezési stílus töretlenül hódít, mindebben pedig kulcsfontosságú szerepet töltenek be az IKEA termékek és a mögöttük meghúzódó szellemiség.

Az alacsony árazási stratégia és a minőség szerepe

A megfizethetőség kiemelten fontos az IKEA stratégiájában. A cég többek között emiatt is törekszik a végtelenül egyszerű megvalósításra a szerkezeti felépítésben vagy az anyaghasználat terén úgy, hogy közben magas értéket kínál a dizájn, a többféle funkció és a minőség tekintetében.

Csak összehasonlítás képen: amikor 1987-ben megnyílt az első brit üzlet, a kenyér ára körülbelül 40 penny körül mozgott, ugyanekkor az IKEA a  klasszikus „Lack” dohányzóasztalát mindössze 18 fontért árulta. Eltelt három évtized és ma, ugyanaz az asztal 14 fontba kerül.

Az IKEA ügyesen kiaknázta a barkács összeszerelésben rejlő lehetőségeket. A kényelem és a praktikum ez esetben nem csupán jól hangzó reklámszöveg, hiszen minden egyes bútordarab, valamint a vásárlás menete is azt a célt szolgálja, hogy mellőzzön minden bonyolultságot és túlgondolást.

Az IKEA elsőszámú küldetése, hogy mindenki megengedhesse magának a stílusos, modern bútorokat. Vagy legalábbis mindenki, aki hajlandó azokat a két kezével összeszerelni.

Barkács-trend és leegyszerűsített önkiszolgálás

Tudtad, hogy a gigászi vállalatcsoport apró kisvállalkozásként kezdte? Az IKEA alapítója, Ingvar Kamprad kezdetben különböző kisebb háztartási termékeket árult, mint például tollakat és képkereteket. A cég növekedésével párhuzamosan egyfajta örökségként vitte tovább a végtelenül praktikus és egyben stílusos problémamegoldást, amit szülőhelyén tapasztalt, és ami védjegyként határozza meg a mai napig az IKEA bútor összeszerelés törekvéseit.

Az IKEA termékei annyira népszerűek, hogy manapság már szinte nincs is olyan otthon vagy közösségi tér, ahol ne jelenne meg valamilyen formában a jellegzetes dizájn: egy barátod kanapéján ülve vagy egy iroda polcára pillantva is felfedezhetsz egy-egy általad is jól ismert elemet.

Az IKEA fáradhatatlanul tesz eleget a legmodernebb tervezésnek és az innovatív kivitelezés lehetőségeinek. Néhány termék valódi mérnöki remekmű és a te kezed munkája révén nyeri el végleges formáját.  Minél több erőfeszítést kell tenned, hogy megépíts valamit, annál elégedettebb leszel a végeredménnyel. A jelenség létezik és találó módon Ikea-effektusnak nevezi a viselkedéstudomány.

Érték és komplexitás a termékgyártás mögött

Az IKEA a családi kötelék gondolatával is foglalkozik és erős hangsúlyt fektet az ügyfelekkel való érzelmi kapcsolat kialakítására. Ezért számolt le többek között az unalmas cikkszámokkal is, helyettük inkább skandináv szigetekről, személyekről, termésekről és madarakról nevezi el a termékeit.

Tény, hogy az IKEA népszerűsége megteremtette azt is, hogy sok embernek ugyanolyan bútorai és kiegészítői vannak, mint a szomszédjának vagy a barátainak. A végtelenített sorozatgyártás miatt könnyen az egyformaság érzését kelthetik benned a vállalat termékei,  de azok könnyű variálhatósága révén mégis gond nélkül egyedi arculatot hozhatsz létre az otthonodban.

Ha már megvásároltál néhány IKEA terméket és nem boldogulsz az összeszerelésükkel, keress bizalommal a kapcsolati oldalunkon keresztül!

Szólj hozzá!


Nézd meg, hogyan értékelték az ügyfeleink a szolgáltatást: